Nu är sommaren här!

Knappt en vecka kvar till midsommar, och alla sommarblommor prunkar i dikesrenarna; hundkex, midsommarblomster, smörblommor och mina favoriter humleblomster och akleja.
     Idag har jag platerat ut de sista plantorna som ännu inte fått plats i något land. Några grönkålsplantor har jag smugit ner i kanten av makens potatisland. Där finns det dock gott om harar så det ska bli spännande att se om, och i så fall hur länge, de får vara kvar..?
     Tomatplantor av olika slag har vuxit till sig rejält senaste två veckorna. En något lägre sort, Balkonzauber, har redan stora klasar och har så smått börjat skifta färg.
     Grönkålen växer och frodas, salladen likaså. Tyvärr har spenaten som verkade så lättsådd fått sås om nu för tredje gången! En spenatplanta har hittills kommit upp.
     Flera av zucchiniplantorna tar tid på sig att sätta frukt; flera blommar men bara en har hittills börjat producera. Den har tre små frukter som behöver ytterligare några dagar för att bli klara. Det ser jag fram emot! 
 
 
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

asaforsberg.blogg.se

Att ta bilder på djur och natur och dokumentera min vardag är något som du kommer få se på min blogg. Jag gillar också att odla grönsaker, något som jag börjat med i liten skala för något år sedan till att idag odla rätt många olika grönsaker. Det har blivit en riktig hobby. 🍅🌶🥕🥒

RSS 2.0