Egen grönkål och unghöns som växer

Det är så härligt på landet! Idag använde jag min första skörd av egen grönkål till min frukost-smoothie. Den smakade extra gott idag, säkert för att jag drivit fram grönkålen alldeles själv, från frö till färdig planta.. Upptäckte dock att en liten grön larv också gillade att mumsa på bladen, så nu blir det nog dags för någon form av skyddsnät, som jag sett andra använda.. Nu förstår jag varför! Trodde det bara var kålfjärilen som var intresserad...
     Jag har också ätit min första egenodlade tomat; en mindre modell, typ körsbärstomat. Den var solvarm och försvinnande god. Till helgen ska familjen få smaka, för fler är på gång att mogna.
     Imorgon är det dags att skörda första zucchinin. Nu börjar fler zucchiniplantor och även gurkplantorna komma igång med produktionen. Flera små "frukter" växer nu ut vid blommorna.
     Jag vill också berätta att unghönsen, de sju som föddes i påskas, nu bor i "stora" hönshuset och ser ut att trivas bra med ökad rörelsefrihet. Ibland är någon lite extra modig och springer ut på andra sidan nätet och förstår inte varför hen inte bara kan komma tillbaka till de andra. Men det brukar lösa sig... 
     Nu ska jag fortsätta med mitt trädgårdsarbete. Det finns gräs att klippa. Det växer snabbt nu!
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

asaforsberg.blogg.se

Att ta bilder på djur och natur och dokumentera min vardag är något som du kommer få se på min blogg. Jag gillar också att odla grönsaker, något som jag börjat med i liten skala för något år sedan till att idag odla rätt många olika grönsaker. Det har blivit en riktig hobby. 🍅🌶🥕🥒

RSS 2.0