Tillökning i hönsfamiljen

För 3 veckor sedan satte maken 13 ägg i vår lilla äggkläckningsmaskin med förhoppningen att få kycklingar lagom till påsk.
     Imorse efter frukosten när jag gick för att se om något hänt, så hade den första lilla kycklingen sett dagens ljus! Och ytterligare en var på väg att kläckas! 
     I skrivande stund har vi fyra nya små kycklingar, äkta påskkycklingar - födda på långfredagen, och har vi tur kanske vi kan få någon ytterligare...🐥🐥🐣
 
Uppdatering: Kl 21 på kvällen hade vi 7 små gula kycklingar! Nu ska de få bo separat under några veckor och växa till sig i lugn och ro innan det blir dags att flytta in till de andra hönsen. Välkomna! 🐥🐥🐥🐥🐥🐥🐥 😊
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

asaforsberg.blogg.se

Att ta bilder på djur och natur och dokumentera min vardag är något som du kommer få se på min blogg. Jag gillar också att odla grönsaker, något som jag börjat med i liten skala för något år sedan till att idag odla rätt många olika grönsaker. Det har blivit en riktig hobby. 🍅🌶🥕🥒

RSS 2.0