En fantastisk vårhelg


 
Tomaterna har vuxit till sig och avhärdningen har börjat. I helgen har tomaterna fått stå ute länge men de har mestadels fått stå i skuggan. Även chilli-, zucchini-, aubergine- och grönkålsplantor har börjat växa till sig, men de får vara inne liten stund till.
     Jag har även sått morötter, palsternackor, lök och sallad i olika former och färger. Bondbönorna har också fått sin plats i ett av landen. De blommade så vackert förra året och gav rikligt med goda bönor.
     I år känns det extra viktigt att satsa på egenodlat, när jag nu har möjligheten.
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

asaforsberg.blogg.se

Att ta bilder på djur och natur och dokumentera min vardag är något som du kommer få se på min blogg. Jag gillar också att odla grönsaker, något som jag börjat med i liten skala för något år sedan till att idag odla rätt många olika grönsaker. Det har blivit en riktig hobby. 🍅🌶🥕🥒

RSS 2.0